Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

Badania parametrów układów hamulcowych pojazdów szynowych

Realizacja badań według wymagań:
UIC 540, UIC 547, UIC 544-1, UIC 541-06, PN-K-88177, dokumenty TSI.

Podczas stacjonarnych badań hamulca wagonów i pojazdów trakcyjnych sprawdzana jest poprawność działania oraz parametry układów hamulcowych w stosunku do wymagań obowiązujących przepisów, norm oraz indywidualnych wymagań ustanowionych dla pojazdu.

Stacjonarne badania hamulca wagonów i pojazdów trakcyjnych
Stacjonarne badania hamulca prowadzone są na stanowisku do badań stacjonarnych hamulca w oparciu o obowiązujące przepisy, normy oraz indywidualne wymagania konstrukcyjne pojazdu. W trakcie badań stacjonarnych sprawdzane są parametry układów hamulcowych pojazdów szynowych oraz poprawność ich działania.

Ruchowe badania hamulca wagonów
Ruchowe badania hamulca pojedynczych wagonów metodą odczepiania oraz składów wagonów wykonuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla prędkości maksymalnych wyznaczonych przez konstrukcję wagonu oraz zgodnie z wymaganiami Zleceniodawcy.

Ruchowe badania hamulca pojazdów trakcyjnych
Ruchowe badania hamulca pojazdów trakcyjnych wykonuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla prędkości maksymalnych wyznaczonych przez konstrukcję pojazdu oraz zgodnie z wymaganiami Zleceniodawcy.

Wielkości mierzone
Ciśnienie, prędkość, droga, czas, opóźnienie hamowania, nacisk klocków hamulcowych na koło lub okładzin hamulcowych na tarczę, parametry elektryczne.

Pomiary i przetwarzanie wyników
Do pomiaru i rejestracji parametrów pojazdu używane są przetworniki i rejestratory cyfrowe.