Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

(Polski) Badania właściwości dynamicznych pojazdów szynowych

Badanie spokojności jazdy – pomiar wskaźnika Wz:
UIC-432, UIC-515.

Badania warunków bezpieczeństwa – sposób stacjonarny według ERRI B12/Rp17 – oparte są na wymaganiach szczegółowych przepisów:

  • ERRI B55/Rp8 – dla wyznaczenia sił prowadzących i nacisku na oś Y/Q < 1,2, poprzez ustalenie charakterystyki nacisku kół w funkcji wysokości unoszenia koła.
  • UIC-530-2 – dla wyznaczenia sztywności skrętnej nadwozia oraz wyznaczenia siły wzdłużnej ściskającej dla wielowagonowego składu przy przyjeździe łuku typu S o promieniu R – 150 m.

Badania bezpieczeństwa w czasie jazdy w warunkach ruchowych według karty UIC-518 – wymagają każdorazowo szczególnych ustaleń oraz uzgodnień programu i warunków badań wyznaczonych lub mierzonych parametrów: sił prowadzących, sił łożyskowych, nacisków na oś, przyspieszeń na podwoziu i ramie wózka oraz zakresów prędkości jazdy.

Sterowanie, pomiary i przetwarzanie wyników – według zadanego programu z użyciem komputera.