Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

Badania wytrzymałości statycznej pojazdów szynowych

Realizowane są wszystkie rodzaje prób z obciążeniami poziomymi i pionowymi określonymi w normie PN-EN 12663 oraz specjalne próby innych obiektów.

W zakresie obciążeń poziomych:

  • ściskanie w osiach zderzaków i w osi sprzęgu samoczynnego do 4MN
  • rozciąganie w osi sprzęgu samoczynnego do 2,5 MN
  • przy zastosowaniu specjalnego oprzyrządowania, rozciąganie zespołów specjalnych, np. elementów sprzętu samoczynnego z siła do 3MN

Obciążenia pionowe realizowane są przez siłowniki pneumatyczne: 12,5 t/m przy obciążeniu maksymalnym 2002 kN. W przypadkach specjalnych mogą być stosowane pakiety obciążające lub woda. Maksymalne wymiary obiektów: długość 28m, szerokość 3,5m, wysokość 5m.

Pomiary: automatycznie do 330 punktów tensometrycznych oraz 30 przesunięć. Aparatura firmy HBM.

Pomiary i przetwarzanie wyników – według zadanego programu z użyciem komputera.

Zgodnie z wymaganiami przepisów ERRI B12/Rp17 i PN-EN 12663-2, Instytut przeprowadza także kontrolnie:

  • próby nabiegania wagonów towarowych na torze prostym i płaskim. Wagon – taran nabiega na obiekt. Wielkości mierzone: prędkość, siły i skoki zderzaków, przyspieszenia i naprężenia
  • pomiary naprężeń w ruchu – według ustalonego programu z prędkościami do 160 km/h