Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

Badania akustyczne oraz kompatybilności elektromagnetycznej taboru kolejowego


Warning: Missing argument 2 for wpdb::prepare(), called in /tabor.com.pl/wp-content/plugins/nextgen-gallery/lib/tags.php on line 318 and defined in /tabor.com.pl/wp-includes/wp-db.php on line 1222

Warning: Missing argument 2 for wpdb::prepare(), called in /tabor.com.pl/wp-content/plugins/nextgen-gallery/lib/tags.php on line 318 and defined in /tabor.com.pl/wp-includes/wp-db.php on line 1222

Badania akustyczne

Dla ochrony zdrowia pracowników obsługi, polepszenia słyszalności sygnałów akustycznych, zapewnienia komfortu pasażerom oraz ochrony środowiska IPS przeprowadza się ocenę właściwości akustycznych pojazdów szynowych. Są one wykonywane w oparciu o wymagania przedstawione w normach PN-K-11000:1992, PN-EN ISO 3381, PN-EN ISO 3095, PN-Z-01338:2010, PN-K-88100:1991 oraz w dokumentach TSI.

Do realizacji badań akustycznych wykorzystuje się specjalistyczne przyrządy firmy B&K, które umożliwiają:

  • pomiary poziomu ciśnienia akustycznego w pasmach oktawowych lub poziomu dźwięku z bezpośrednim odczytem wartości na mierniku poziomu
  • pomiary sygnałów akustycznych przy wykorzystaniu mikrofonów ½” lub 1” oraz systemu PULSE, wraz z rejestracją na komputerze PC
  • analizę zarejestrowanych sygnałów przy wykorzystaniu systemu analizującego PULSE, bazującego na komputerze PC i oprogramowania typu PULSE LabShop.

Specjalistyczna aparatura umożliwia wykonanie pomiarów i analiz sygnałów akustycznych nie związanych z pojazdami szynowymi.

Badania kompatybilności elektromagnetycznej taboru kolejowego

Badania realizowane są dla pojazdów szynowych w zakresie pomiaru emisji zaburzeń elektromagnetycznych promieniowanych oraz zaburzeń przewodzonych w sieciach pokładowych w oparciu o wymagania norm: PN-EN 50121-2:2010, PN-EN 50121-3-1:2010 i PN-EN 50121-3-2:2009.

Do wykonania badań wykorzystywany jest poligonowy zestaw aparatury prod. Rohde & Schwarz, złożony z odbiornika pomiarowego typu ESPI wraz z zestawem anten pomiarowych.

Pomiar zaburzeń promieniowanych:

  • składowa magnetyczna w paśmie częstotliwości: 9 kHz – 30 MHz;
  • składowa elektryczna w paśmie częstotliwości: 20 – 1 000 MHz.;

Pomiar zaburzeń przewodzonych:

  • pasmo częstotliwości: 9 kHz – 30 MHz.;