Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

Badania wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków, ich zespołów i elementów

Realizacja badań według wymagań normy PN-EN 13749
Stanowisko wyposażone w układy hydrauliczne i sterowniczo – pomiarowe firmy SCHENCK-INSTRON z pełną automatyką.

Zakres sił dynamicznych:

  • ± 1000 kN, częstotliwość 0 ÷ 100 Hz
  • jednoczesne sterowanie dla 18 siłowników

Pomiary wielkości dynamicznych:
siły , przyspieszenia, przemieszczenia, naprężenia

Pomiary tensometryczne:
zestaw automatyczny firmy HBM.

Sterowanie, pomiary i przetwarzanie wyników:
według zadanego programu z użyciem komputera.

Powierzchnia badawcza stanowiska:
15 x 7,5 m – odsprężynowana – składa się z płyt stalowych, rowkowanych.

Maksymalne wymiary obiektu:
7,5 x 3,1 x 2,0 m.

Masa obiektu: Do 35 t.

Wyposażenie stanowiska pozwala na prowadzenie szeregu badań specjalistycznych, takich jak: statyczne badania wytrzymałościowe całych wózków, badania dynamiczne różnych zespołów, np. amortyzatorów, układów sprężyn oraz badania odporności na drgania w określonym zakresie. Dodatkowa bramka z siłownikiem 7 MN pozwala na prowadzenie prób niszczących elementów konstrukcyjnych nie tylko z zakresu pojazdów szynowych.