Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

(Polski) Badania wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków, ich zespołów i elementów

Realizacja badań według wymagań:

UIC 510-3, UIC 515-4, UIC 615-4, ERRI B12/Rp17. Stanowisko wyposażone w układy hydrauliczne i sterowniczo – pomiarowe firmy SCHENCK z pełna automatyką.

Zakres sił dynamicznych:

  • dla obciążeń dwukierunkowych do ± 250 kN, częstotliwość 0 ÷ 100 Hz,
  • dla obciążeń jednokierunkowych do 1MN, częstotliwość 5 Hz.

Pomiary wielkości dynamicznych:

siły , przyspieszenia, przemieszczenia, naprężenia.

Pomiary tensometryczne:

zestaw automatyczny firmy HBM.

Sterowanie, pomiary i przetwarzanie wyników:

według zadanego programu z użyciem komputera.

Powierzchnia badawcza stanowiska:

15 x 7,5 m – odsprężynowana – składa się z płyt stalowych, rowkowanych. Maksymalne wymiary obiektu:

7,5 x 3,1 x 2,0 m.

Masa obiektu: Do 35 t.

Wyposażenie stanowiska pozwala prowadzić szereg badań specjalistycznych, takich jak: statyczne badania wytrzymałościowe całych wózków, badania dynamiczne różnych zespołów, np. amortyzatorów, układy sprężyn oraz badania odporności na drgania w określonym zakresie. Dodatkowa bramka z siłownikiem 7 MN pozwala przeprowadzać próby niszczące elementów konstrukcyjnych nie tylko z zakresu pojazdów szynowych.