Jest formalnym potwierdzeniem kompetencji technicznych i organizacyjnych Laboratorium Badań Pojazdów Szynowych IPS „TABOR”, wydanym przez Polskie Centrum Akredytacji, na zgodność z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2005. W ramach akredytacji, Laboratorium posiada uprawnienia do realizacji badań pojazdów szynowych w następującym zakresie:
Lp. | Badane obiekty / Grupa obiektów | Badane cechy i metody badawcze |
---|---|---|
1. | Nadwozia pojazdów szynowych
Procedura Badawcza PB-01 „Badania wytrzymałości statycznej konstrukcji stalowych” |
Wytrzymałość statyczna w założonych stanach obciążeń;
Wymiary liniowe odkształceń konstrukcji |
2. | Wózki pojazdów szynowych i ich elementy
Procedura Badawcza PB-02 Badania wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych” |
Wytrzymałość statyczna i zmęczeniowa przy złożonym stanie obciążeń jedno i dwukierunkowych
Wymiary liniowe odkształceń konstrukcji |
3. | Układy hamulcowe pojazdów szynowych
Procedura Badawcza PB-06 „Badania układów hamulcowych pojazdów szynowych” |
Metodą badań ruchowych na torach kolejowych Wymiary liniowe odkształceń konstrukcji |
4. | Pary cierne układów hamulcowych
Procedura Badawcza PB-07 „Badania elementów ciernych układów hamulcowych” |
Metoda badań stanowiskowych w zakresie: mas bezwładnościowych J (86¸3574)kg/m2 mas modelowanych na jedno koło pojazdu szynowego dla DK=0,88 m, (o,44¸18,46)t/koło prędkości modelowanego pojazdu do 250km/h |
Jest formalnym potwierdzeniem spełnienia przez Instytut Pojazdów Szynowych „TABOR”, wymagań normy PN-EN ISO 9001:2000. Certyfikat w oparciu o pozytywny wynik audytu, wydała jednostka certyfikująca systemy zarządzania – TUV Rheinland InterCert Kft.
O udzieleniu autoryzacji Laboratorium Badań Pojazdów Szynowych IPS „TABOR” w zakresie wymagań Dyrektywy 2008/57/EC z dnia 19 marca 2001r dotyczącej procedur oceny zgodności.
Jest uznaniem kompetencji Instytutu, jako jednostki wyspecjalizowanej w zakresie realizowania postanowień Dyrektyw w obszarze pojazdów kolejowych i ich składników oraz infrastruktury. Poświadczają to poniższe dokumenty:
Notyfikacja Jednostki w ramach dyrektywy technicznej: 2008/57/EC w sprawie interoperacyjności kolei we Wspólnocie.
Komentowanie jest wyłączone