ciągnik szynowo - drogowy

Ciągniki szynowo-drogowe to pojazdy przystosowane do jazdy po drogach kołowych i szynach trakcji kolejowej, tramwajowej i metra.

Pojazdy pozwalają na:

  • jazdę po torach o szerokości 1435mm i 1520 mm dzięki systemowi zmiennego rozstawu rolek szynowych
  • przetaczanie wagonów na bocznicach kolejowych, torach zakładowych, terminalach przeładunkowych
  • używanie pługa odśnieżnego i rozrzutnika piasku
  • holowanie przyczep drogowych
Dane techniczne ciągnika bazowego
Silnik 6 cyl. o mocy 150 KM nom, 158 KM max
Emisja spalin zgodna z obowiązującymi przepisami Stage III b
Klimatyzacja manualna
Typ kabiny amortyzowana
Układ zimnego rozruchu do – 30st. C
Dane techniczne ciągnika szynowo-drogowego
Maksymalna siła uciągu – droga/tor 45/35 kN
Masa ciągnika szynowo-drogowego 9700 kg
Maksymalna prędkość jazdy po drodze 20 km/h
Maksymalna prędkość jazdy po torze prostym, luzem 20 km/h
Maksymalna prędkość jazdy na łukach i rozjazdach z doczepionymi wagonami 5 km/h
Dopuszczalna prędkość jazdy po torze prostym z wagonami, z ham. pneumatycznym 10 km/h

Na Międzynarodowych Targach Poznańskich , kolejny już raz Instytut Pojazdów Szynowych „TABOR” został wyróżniony złotym medalem w kategorii „Produkt” za „Ciągnik szynowo-drogowy”.