Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu tabor.com.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję

Projekty

19D rys_d

Lokomotywa spalinowa typu 19D serii SM48

Instytut Pojazdów Szynowych “TABOR” od listopada 2014r. realizuje projekt w ramach Programu Badań Stosowanych w ścieżce B nr PBS3/B6/33/2015 pt.: „Platforma zmodernizowanych spalinowych lokomotyw 6-osiowych spełniających wymagania Unii Europejskiej z wykorzystaniem lokomotyw eksploatowanych w kraju”. Projekt realizowany jest przy współpracy z Pojazdami Szynowymi PESA Bydgoszcz S.A. i dofinansowywany przez Narodowe..
Więcej

ciągnik szynowo - drogowy

Ciągnik szynowo-drogowy

Ciągniki szynowo-drogowe to pojazdy przystosowane do jazdy po drogach kołowych i szynach trakcji kolejowej, tramwajowej i metra. Pojazdy pozwalają na: Dane techniczne ciągnika bazowego Silnik 6 cyl. o mocy 150 KM nom, 158 KM max Emisja spalin zgodna z obowiązującymi przepisami Stage III b Klimatyzacja manualna Typ kabiny amortyzowana Układ..
Więcej

kontener

Kontener pneumatyczny lokomotywy

System wytwarzania sprężonego powietrza wraz z układem sterowania hamulca pmeumatycznego Kontener systemu pneumatycznego w porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi dotychczas w lokomotywach krajowych jest urządzeniem o dużym poziomie innowacyjności. Reprezentuje on dobry poziom europejski, porównywalny w zakresie techniki wytwarzania, uzdatniania i rozrządu sprężonego powietrza oraz sterowania hamulcami z rozwiązaniami oferowanymi przez..
Więcej

Lokomotywa elektryczna EU 07A ( 303 Ea)

Lokomotywa elektryczna EU 07A (303 Ea)

W grudniu 2011 rozpoczęto próby eksploatacyjne lokomotywy EU 07A w pociągu EIC “Fredro” relacji Warszawa – Wrocław. EU07A to lokomotywa typu 4E/303E serii EU07 zmodernizowana przez Instytut Pojazdów Szynowych “TABOR” wspólnie z ZNTK Oleśnica S.A.. Projekt zrealizowano w oparciu o dofinansowanie przyznane przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego decyzją nr..
Więcej

Widok z boku zmodernizowanej lokomotywy ST 45 (301Dd)

Zmodernizowana lokomotywa spalinowa serii ST45 (301Dd)

Zmodernizowana lokomotywa spalinowa serii ST 45 (301Dd) została wykonana na bazie lokomotywy serii SU (SP) 45 – 301Db i przeznaczona jest zasadniczo do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 1800 ton na trasach pierwszo- i drugorzędnych z prędkościami do 120 km/h. Lokomotywa została wykonana przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A...
Więcej

Widok z boku zmodernizowanej lokomotywy ST 46 (303Da)

Zmodernizowana lokomotywa spalinowa serii ST 46 (303Da)

W grudniu 2011 roku została wykonana i wdrożona do prób zmodernizowana lokomotywa spalinowa serii ST 46 zbudowana na bazie lokomotywy SU 46. Lokomotywa została zmodernizowana przez Instytut Pojazdów Szynowych “TABOR” wspólnie z Pojazdami Szynowymi PESA Bydgoszcz S.A. Projekt zrealizowano w oparciu o projekt celowy nr 6 ZR 2009 C/0 7187..
Więcej

Graficzne wyniki obliczeń dla sił F=90 kN

Trójkąt hamulcowy nowej generacji 3TNf 081117-3-00

W roku 2010 zakończono prace nad trójkątem hamulcowym nowej generacji dla wagonów towarowych cztero oraz dwuosiowych przystosowanych do prędkości 120 km/h w stanie próżnym wagonu oraz 100 km/h w stanie załadowanym wagonu, odpowiadającym naciskowi zestawu kołowego na tor 22,5 t. Na podstawie analiz wyników otrzymanych z obliczeń wytrzymałościowych, możliwości przestrzennych..
Więcej

Kurek końcowy typu 51 ZW D25 i D32

Kurek końcowy typu 51 ZW D25 i D32

Na zamówienia różnych podmiotów z branży taboru kolejowego IPS “Tabor” wyprodukował kilkanaście tysięcy sztuk zaworów do wagonów towarowych oraz osobowych i lokomotyw.