Zaplecze techniczne dostosowane do potrzeb badawczych Instytutu umożliwia pełną oraz samodzielną realizację prac wdrożeniowych.
W oparciu o zrealizowane prace własne Instytut wykonuje, prototypowe, zgodne z zapotrzebowaniami eksploatacyjnymi, unikalne w kraju zespoły i podzespoły pojazdów szynowych:
- zintegrowane hamulcowe układy sterujące w postaci tablic pneumatycznych;
- cylindry i mechanizmy zaciskowe hamulców towarowych;
- haki końcowe zgodne z wymaganiami UiC;
- króćce kontrolne układów hamulcowych;
- urządzenia pomiarowo-sterujące kolejowej wagi pomostowej;
- wskaźniki działania hamulca tarczowego;
- śrubowe agregaty sprężarkowe;
- układy smarowania obrzeży kół pojazdów trakcyjnych;
- wyspecjalizowane zasilacze, przetworniki i grzejniki indukcyjne;
- sterowanie radiowe pojazdami trakcyjnymi.
Uniwersalne zaplecze techniczne wraz z doświadczoną kadrą warsztatową służy także celom modernizacyjnym i przystosowawczym. Pozwala to nam na optymalne i zgodne z przewidywanymi funkcjami opracowanie i przystosowanie pojazdu drogowego do zakładanych prac szynowo-drogowych.